Winter palace, Luxor

Har i alla år beundrat detta hotell utifrån, tycker att det är jättevackert. Har inte råd att bo där, men undrar vad poolen skulle kosta att besöka en dag och så har jag bestämmt att jag och Ahmed ska lyxa till det och äta på deras restaurang innan jag åker hem för sommaren. Det blir att använda övertalningsförmågan iom att han inte riktigt känner för det, men jag ska lyckas.
De har en restaurang från 1886 med samma namn, den är lite dyrare och har klädkod, både jacka och slips för män krävs, men jag nöjer mig med den andra och ingen av dem är speciellt dyra om man jämför med sverige.

Det är vackert, men inte bara det, det är som sagt ett gammalt hotell och de kända arkeologerna som grävde i konungarnas dal bodde här, Agatha Christie bodde här när hon skrev Döden på nilen och många kändisar efter det genom åren så jag tycker att de borde ordna med visiningar, men det verkar de inte ha.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Omg omg! Dit ska vi nästa gång jag kommer ner helt klart!! men då tycker jag vi tar resturangen med klädkod:D

2011-04-03 @ 13:33:31
URL: http://pennsys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0