Shopping och henna

Nu är vi klara med allt Jenny ville göra så vi kan vila imorgon då det är hennes sista dag.
Var iväg snabbt till gallerian här för att köpa parfym. Jenny ville passa på iom at man hittar kopior som luktar exakt som orginal parfymerna. Efter det gick vi och gjorde henna igen, jag tycker ju inte att den tjejen som familjen tar oss till är så bra, men det är billigt jämfört med om man går till marknaden osv plus att jag ville att Jenny skulle testa iom att hon inte gjort det förut.
När vi var och handlade parfym hittade jag dessutom fin dress till Yasmine(måste köpa nya kläder till henne nu när det börjar bli så varmt) och fin fina ballerina skor till mig. Vi har haft en bra dag helt enkelt.
En mindre bra dag har Ahmed haft. Han har en turistgrupp här just nu som han kör runt med taxin, fixar sevärdhetsturer och hjälper dem shoppa på marknaden. Igår backa de in i något och skrapar baksidan av bilen, så de pengar han kommer tjäna den här veckan mer än halverades, idag är han på dåligt humör för att får för lite sömn, han är dessutom för stressad för att äta, försöker få honom till det, men han är inte hungrig säger han. Nu har syrran problem med sin man igen och iom vi är i egypten så dras hela familjen in i det så han och pappan ska dit ikväll för att prata med dem och mannens familj. Ikväll? klockan är redan halv 12 här så jag antar at jag får se honom imorgon bitti istället.
Det är billigt att lukta gott i egypten, alla de här för runt 260 kronor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0